czas reakcji na zapytanie ofertowe,
profesjonalizm wykonania oferty,
elastyczność w formułowaniu oferty,
czas wykonania dostawy,
wiarygodna informacja o czasie dostawy,
kontakty międzyludzkie z pracownikami obsługującymi zamówienie,
czas reakcji na ewentualne reklamacje,
sposób obsługi reklamacji,
identyfikacja klienta przy ponownym zamówieniu,
informacja o dotychczasowej współpracy z klientem
możliwość odwołania się do parametrów poprzedniej oferty przy ponownym zamówieniu.
Na wielu współczesnych rynkach jakość samego produktu jest na tyle duża i wyrównana u poszczególnych dostawców, że konkurowanie jakością jest praktycznie niemożliwe: albo zapewnia się produkt o przyjętej jakości, albo wypada się z rynku.
W takiej sytuacji o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej coraz częściej decydują czynniki związane z jakością funkcjonowania łańcucha wartości wymienione powyżej. Zastanówmy się, w jaki sposób zintegrowane systemy ERP II mogą wpłynąć na poprawę tych czynników.
W tym celu należy prześledzić sposób funkcjonowania tradycyjnego łańcucha wartości dodanej a następnie określić w jaki sposób może on zostać zmieniony przy użyciu nowoczesnej technologii informacyjnej w postaci systemu ERP II.