mySAP.com – rozwiązanie klasy ERP II dla dużych i średnich przedsiębiorstw
Platforma e-biznesowa mySAP.com jest rodziną oprogramowania i usług, dających możliwość efektywnej współpracy klientom, partnerom i pracownikom organizacji w dowolnym czasie i miejscu. Jądrem platformy mySAP.com jest transakcyjny system ERP – SAP R/3, zawierający niezwykle bogaty pakiet funkcjonalności, wspierającej procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa. W skład systemu SAP R/3 wchodzą obszary funkcjonalne, takie jak:
– Logistyka,
– Finanse,
– Zasoby ludzkie,
– Basis13.
Poniżej przedstawione zostaną w skrócie funkcjonalności systemu SAP R/3, w celu ukazania stopnia jego złożoności i możliwości jego wykorzystania do wspomagania funkcjonowania organizacji gospodarczej.
Logistyka. W skład części logistycznej systemu SAP R/3 wchodzą następujące moduły:
– SD – Sprzedaż i dystrybucja,
– MM – Zarządzanie materiałami,
– QM-Zarządzanie jakością,
– PM – Utrzymanie zakładu,
– PP -Planowanie i kontrola produkcji,
– PS – System zarządzania projektami.
– Moduł sprzedaży i dystrybucji umożliwia:
– planowanie cen i warunków dostaw,
– kontrolę dostępności wyrobów w magazynie,
– zarządzanie kredytem kupieckim i ryzykiem kredytowym,
– planowanie i kontrolę dostaw do klientów oraz harmonogramowanie dostaw od podwykonawców,
– obsługę zwrotów i reklamacji,
– fakturowanie wykonanych dostaw,
B Część Basis to aplikacje, służące do utrzymania i rozwoju systemu: język programowania ABAP, aplikacje komunikacyjne, archiwizujące, umożliwiające instalację systemu na różnych platformach sprzętowych etc.
– obsługę wysyłki i transportu, oraz
– wspomaganie operacji handlu zagranicznego.
Moduł MM umożliwia szeroko pojęte zarządzanie zapasami przedsiębiorstwa, a w jego skład wchodzą następujące grupy funkcji:
– planowanie wysokości zapasów w magazynie na podstawie zużycia w poprzednich okresach lub prognoz wielkości produkcji (w połączeniu z modułem PP – planowanie produkcji), jak również optymalizację wielkości dostaw,
– zarządzanie zakupami: automatyczne wystawianie zamówień na podstawie planowanego zużycia, określanie dostawcy, oferującego najdogodniejsze warunki zakupu, ustalanie cen dostawy, kontrolę warunków i przebiegu dostawy,
– zarządzanie usługami obcymi,
– gospodarka magazynowa: planowanie powierzchni magazynowej, ewidencja ilościowa, ilościowo-wartościowa zapasów, obserwacja ruchów magazynowych, rezerwacja zapasów na potrzeby zlecenia produkcyjnego, kontrola poziomu zapasów,
– weryfikacja faktur, korelująca dostawy z otrzymanymi od dostawców fakturami,
– system informacyjny, umożliwiający wykonanie zdefiniowanych przez użytkownika raportów.